Külalised Saksamaalt

Loomise kuupäev 16.10.2023

Illuka Kool võõrustas  9.-12. oktoobrini kuute Brake gümnaasium õpilast ja kahte õpetajat. Projektinädal oli tihe ja tegus.

Esmaspäeval toimusid tegevused peamiselt koolis. Kooliekskursiooni ja tutvumismängude järgselt toimus keskkonnateemaline töötuba, kus arutlesime ja võrdlesime keskkonnasäästliku mõtteviisi rakendamist Illuka Koolis ja Brake Gümnaasiumis. Jõudsime järeldusele, et arenguruumi selles valdkonnas on mõlemas koolis. Päeva lõpetuseks mängisime lõbusaid ja sportlikke mänge.

Teisipäev algas ekskursiooniga Kuremäe kloostris, seejärel õpiti Pannjärvel Timo Juursalu juhendamisel discgolfi mängima ja viimaks toimus huvitav ja hariv matk Aidus, kus giidi juhendamisel saadi aimu keskkonnamuredest laiemalt Eestis ja meie piirkonnas.

Kolmapäev algas kõrvitsate korjamisega, misjärel keedeti üheskoos maitsvat kõrvitsasuppi. Päev jätkus eestiteemaliselt, külalistega mängiti eesti laulumänge ja tantsiti eesti tantse. Lisaks tutvustati meie rahvariideid ja rahvustoite. Tantsuhoogu jalgades jätkus kuni bussi väljumiseni.

Neljapäeva hommikul sõitsime ühekoos külalistega Tallinna, kus giidi juhendamisel tutvusime vanalinnaga ja seejärel külastasime Lennusadamat. Kõige põnevam oli nii meile kui külalistele rändnäitus "Viikingid enne viikingeid“, kus eksponeeritakse märgilise tähtsusega Salme laevamatuse leide.

Märkamatult oligi kätte jõudnud aeg saata külalised lennujaama. Leppisime kokku, et kohtume juba järgmise aasta maikuus, kui sõidame Illuka Kooli õpilastega vastuvisiidile Saksamaale.