Uudised

Koomiksite töötuba 15. märts teivi_gabriel


Emakeelenädala üks iselaadsemaid tunde oli neljapäevane koomiksitund. Külas oli Kristi Markov Vokast, kes on omapärase käekirjaga joonistaja ja koomiksimeister ning Voka noortekeskuses koomiksi huviringi juhendaja.

Algklasside ja keskastme õpilaste tunnid mõneti erinesid, kuid algkapital oli mõlema puhul ühesugune: kõigepealt tuleb läbi mõelda lugu, mida tahetakse edasi anda ja seejärel see piltideks vormistada, kusjuures joonistamisoskus ei pruugi kõige olulisem ollagi. Info vahendajateks on erineva iseloomuga jutumullid. Teada sai sedagi, mille poolest erineb meile tuntud koomiksikunst Jaapani omast, mille nimetus on manga. Seal lihtsalt joonistatakse ja lehitsetakse raamatuid tagant poolt ettepoole.

Põhitõed selgeks saadud, asuti kõige põnevama tegevuse ehk siis koomiksi joonistamise juurde. Algkooli omad said kõik ühesuguse ülesande ja nemad harjutasid joonistamist ka aja peale. Suuremate klasside õpilased said aga igaüks oma teema, tõmmates koomiksi tegelased ja tegevuse  juhuslikelt lipikutelt.

Tunni lõpus tõdes juhendaja Kristi, et meie koolis on päris palju hea käega fantaasiarikkaid koomiksi-joonistajaid.

Palju toredaid mõtteid uute ja omamoodi lugude põnevaks väljendamiseks!

Emakeelenädala üks iselaadsemaid tunde oli neljapäevane koomiksitund. Külas oli Kristi Markov Vokast, kes on omapärase käekirjaga joonistaja ja koomiksimeister ning Voka noortekeskuses koomiksi huviringi juhendaja.

Algklasside ja keskastme õpilaste tunnid mõneti erinesid, kuid algkapital oli mõlema puhul ühesugune: kõigepealt tuleb läbi mõelda lugu, mida tahetakse edasi anda ja seejärel see piltideks vormistada, kusjuures joonistamisoskus ei pruugi kõige olulisem ollagi. Info vahendajateks on erineva iseloomuga jutumullid. Teada sai sedagi, mille poolest erineb meile tuntud koomiksikunst Jaapani omast, mille nimetus on manga. Seal lihtsalt joonistatakse ja lehitsetakse raamatuid tagant poolt ettepoole.

Põhitõed selgeks saadud, asuti kõige põnevama tegevuse ehk siis koomiksi joonistamise juurde. Algkooli omad said kõik ühesuguse ülesande ja nemad harjutasid joonistamist ka aja peale. Suuremate klasside õpilased said aga igaüks oma teema, tõmmates koomiksi tegelased ja tegevuse  juhuslikelt lipikutelt.

Tunni lõpus tõdes juhendaja Kristi, et meie koolis on päris palju hea käega fantaasiarikkaid koomiksi-joonistajaid.

Palju toredaid mõtteid uute ja omamoodi lugude põnevaks väljendamiseks!