Uudised

1.-4.klassi õppekäik Tartusse oli mänguline ja huvitav 08. aprill teivi_gabriel


Neljapäeval 4. aprillil  oli meie kooli algklasside õpilastel võimalus veeta üks tore kevadine koolipäev väljaspool kooli. Nimelt veetsime selle päeva Tartus, külastades Tagurpidi Maja, Mänguasjamuuseumi ning Eesti Spordi ja – Olümpiamuuseumi.

Alustasime oma ringkäiku majast, mis oli ehitatud tagurpidi. Maja oli kahekorruseline ja kummalise väljanägemisega nii seest kui väljast. Tubades olid laed ja põrandad omavahel ära vahetatud ning seepärast näisid ka seal olevad asjad (valgustid, kapid, voodid, toolid jne) meile tagurpidi. Eriti huvitav oli see, kui tegime endist pilte ning  need ümber pöörasime, siis olime ka ise tagurpidi (jalad laes ja pea allpool). Majas olles kippus meil ka vahepeal tasakaal kaduma ning pidime vaeva nägema, et kindlalt jalgadel seista. Ei ole me ju harjunud tagurpidi majas elama.

Vahepeal sõime maitsvat lõunasööki Eesti Rahva Muuseumi kohvikus.

Edasi kulges meie päev vaheldumisi spordimuuseumis ja mänguasjamuuseumis. Selleks jaotusime kaheks rühmaks. Spordimuuseumis oli programm „Kõik mängu!“ Kõigepealt sai üks osa lapsi endale meisterdada sporditeemalist kaardimängu „Memory“ ning teine osa lapsi disainida endale puhvi ehk torusalli. Edasi tegelesime erinevate sportlike osavusmängudega; milleks olid korvpalli korvivisked, palli täpsusvisked, enesereaktsiooni kiirusmäng ja kõrgushüppemäng ning lapsed pidid oskama ka enda punktiarvestust kirja panna. Spordimuuseumi püsiekspositsioon tutvustab Eesti sportlasi ning nende sportlikke saavutusi läbi erinevate ajaperioodide.

Mänguasjamuuseumis võttis üks rühm lapsi osa programmist „Otsimismäng“ ja teine rühm programmist „Teatridetektiivid“. Otsimismängus (omakorda moodustatud rühmades) tutvusid lapsed kõikide muuseumitubade plaanidega, kusjuures rääkis giid iga toa eripäradest ning seal olevatest mõnede mänguasjade vanusest ja päritolust lähemalt. Seejärel otsiti mitmete piltide järgi, millises toas antud mänguasi asub ning siis paigutati pildid suurel plaanil oleva õige toa juurde. Teatrialases programmis vesteldi sellest, kuidas saab üks teatrilavastus üldse esitlusvalmis (kes on tegelased ning mis on kindla tegelase roll). Muidugi said lapsed rühmades ette valmistada teatrilühilavastuse, mis siis edukalt ka ette kanti. Lõpuks tutvusime ka mänguasjamuuseumi püsiekspositsiooniga, kus saime teada, millised olid meie vanemate õdede, vendade; emade, isade ning vanaemade, vanaisade mänguasjad.

Meie õppeekskursiooni päev oli mänguline ja huvitav ning mis pakkus lastele ja õpetajatele vaheldust lisaks tavapärasele koolipäevale.

Õp. Jaanus Uustalu

Neljapäeval 4. aprillil  oli meie kooli algklasside õpilastel võimalus veeta üks tore kevadine koolipäev väljaspool kooli. Nimelt veetsime selle päeva Tartus, külastades Tagurpidi Maja, Mänguasjamuuseumi ning Eesti Spordi ja – Olümpiamuuseumi.

Alustasime oma ringkäiku majast, mis oli ehitatud tagurpidi. Maja oli kahekorruseline ja kummalise väljanägemisega nii seest kui väljast. Tubades olid laed ja põrandad omavahel ära vahetatud ning seepärast näisid ka seal olevad asjad (valgustid, kapid, voodid, toolid jne) meile tagurpidi. Eriti huvitav oli see, kui tegime endist pilte ning  need ümber pöörasime, siis olime ka ise tagurpidi (jalad laes ja pea allpool). Majas olles kippus meil ka vahepeal tasakaal kaduma ning pidime vaeva nägema, et kindlalt jalgadel seista. Ei ole me ju harjunud tagurpidi majas elama.

Vahepeal sõime maitsvat lõunasööki Eesti Rahva Muuseumi kohvikus.

Edasi kulges meie päev vaheldumisi spordimuuseumis ja mänguasjamuuseumis. Selleks jaotusime kaheks rühmaks. Spordimuuseumis oli programm „Kõik mängu!“ Kõigepealt sai üks osa lapsi endale meisterdada sporditeemalist kaardimängu „Memory“ ning teine osa lapsi disainida endale puhvi ehk torusalli. Edasi tegelesime erinevate sportlike osavusmängudega; milleks olid korvpalli korvivisked, palli täpsusvisked, enesereaktsiooni kiirusmäng ja kõrgushüppemäng ning lapsed pidid oskama ka enda punktiarvestust kirja panna. Spordimuuseumi püsiekspositsioon tutvustab Eesti sportlasi ning nende sportlikke saavutusi läbi erinevate ajaperioodide.

Mänguasjamuuseumis võttis üks rühm lapsi osa programmist „Otsimismäng“ ja teine rühm programmist „Teatridetektiivid“. Otsimismängus (omakorda moodustatud rühmades) tutvusid lapsed kõikide muuseumitubade plaanidega, kusjuures rääkis giid iga toa eripäradest ning seal olevatest mõnede mänguasjade vanusest ja päritolust lähemalt. Seejärel otsiti mitmete piltide järgi, millises toas antud mänguasi asub ning siis paigutati pildid suurel plaanil oleva õige toa juurde. Teatrialases programmis vesteldi sellest, kuidas saab üks teatrilavastus üldse esitlusvalmis (kes on tegelased ning mis on kindla tegelase roll). Muidugi said lapsed rühmades ette valmistada teatrilühilavastuse, mis siis edukalt ka ette kanti. Lõpuks tutvusime ka mänguasjamuuseumi püsiekspositsiooniga, kus saime teada, millised olid meie vanemate õdede, vendade; emade, isade ning vanaemade, vanaisade mänguasjad.

Meie õppeekskursiooni päev oli mänguline ja huvitav ning mis pakkus lastele ja õpetajatele vaheldust lisaks tavapärasele koolipäevale.

Õp. Jaanus Uustalu